razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 19 juni 2010

Boule och lite hundträning

Av Mia - 19 juni 2010 20:30

Vi hade ju stora bouletävlingar i tisdags och onsdags också. Egentligen skulle jag bara varit där bara på onsdagen men jag var även med på tisdagen för att lära mig tävlingsprogrammet i datorn. Vilket var väldigt enkelt. Vi hade en väldig tur med vädret tisdag och onsdag lite blåst men inget regn och onsdagen var riktigt bra. Alla var nöjda och det flöt på snabbt utan långa väntetider mellan omgångarna.

På onsdagen när vi kom hem åkte jag direkt upp till klubben för att träna lite. Kom lagom upp för en platsliggning med skott. Rastade bara av Razzel sedan ut på plan. Platsliggningen gick bra, gick inte så långt den här gången heller men han gjorde ingen ansats att vilja rusa upp till mig. Körde även en budföring med skott. Skotten spelar ingen roll egentligen. Skulle ha sagt till mottagaren att han skulle varit mer bestämd med Razzel och kanske tagit i halsbandet så han inte tjuvade. Jädrans hundskrälle.   Måste vi träna mer på det. Mattegris!   

Sedan kommenderade jag en tjej som skulle tävla lydnad kvällen efter.

Bad sedan Carina att kommendra mig för linförighet. Gick riktigt bra, han bet bara i kopplet en gång. Kanske denna tråkiga träning ger resultat. Men det är inte värt att ropa hej ännu.

I torsdags blev det lite städning. Började med att torka av luckor i köket och göra diskbänken fin. Men sedan var det så fint väder så jag gick ut en sväng i alla fall. Damsög och torkade golv på kvällen i stället. På fredagen var vädret sämre så vi tog en trip in till Katrineholm.


Kollegorna på Resia i Katrineholm

 

Men det är naturligtvis på Resia i Eskilstuna ni skall köpa resan. I tjänsten eller privat.   

 

Gågatan i Katrineholm.

 

Ja vädret blev bättre där!

 

När vi åkte hem bestämde jag mig för att jag skulle lägga ett spår till Razzel. Lite svårare och hårdare spår. Är lite svårt att hitta men det finns ett ställe dom skall bygga på så jag åkte dit och kollade.

 

Vad tycks om denna slänt?

 

Mycket sten och ris.

 

Risigt!

 

Torrt!

 

Gick inte riktigt i stenhögen.

 

Snustorrt!

 

Ja, jag ville verkligen göra det svårt för honom. Och visst hade han problem. Hade lagt lite torkad blodpudding in spåret också. Dels som motivation men även för att jag skulle ha lite koll. Gick ju inte att snitsla där jag gick. Visst gick han fel och inte i spårkärnan men han jobbar hela tiden. Och trött blev han.

Men det jag ändå blev mest glad äver var på slutet.

Kom in i ett grönare parti och gick åt höger men så blev jag stående och undrade "fan åt vilket håll ska jag gå nu"? Det tog ju stopp. Så jag gick tillbaka så det blev verkligen en riktig spetsvinkel. Men han klarade det galant. Han gick ut i vinkeln hela vägen och sedan tillbaka. Han hade ju lika gärna kunnat gena rakt över. Å min "lilla" prins.

 

Det lite grönare partiet.

 

Idag har jag varit i Södertälje och dömt lydnad klass I och II. Var nog lite snäll på ett moment i tvåan men å andra sidan var jag det för alla. Men mer erfarenhet behövs. Men det var fint väder och trevliga hundar. Det var dessutom SSU för Rottweiler så det blev att titta på en del hundar.

När jag kom hem så grillade vi och gjorde bakpotatis. Gott!

Tog sedan en cyckeltur med Razzel. Han hade varit med i Södertälje och suttit i bilen.

Så nu är han nöjd också.

Tog tyvärr inte med kameran   på turen, finns inte så mycket att fota efter vägen. Men i början så gick det en liten bambi över vägen. Så sött litet rådjurskid med vita fläckar. Typiskt!

 

Nu skall jag snart umgås med min lilla gubbe, ja inte Razzel.   

 

Tjingeling   

 

Mia

 

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

20 juni 2010 01:17

Halloy :)
Vad kul att din träning också gått bra. Bra han låg på platsen. Ja du, man glömmer ibland att säga till mottagaren vad han ska göra. Hade samma problem med Vinja när dom inte kunde säga FOT som om dom menade det.

Häftigt med spår på lite varierande underlag. Ska nog testa det på Vinja när jag får tid och hittar nått bra ställe.

Kram!!!

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards