razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 20 juni 2010

Pippi på hårda spår

Av Mia - 20 juni 2010 19:00

Ja det är nog så. Åkte iväg till grustaget straxt utanför Flen och la ett spår. Inte så långt men det blev väl kanske 500-600 m i en cirkel.

La även blodpudding i spåret. Hade kameran med   det ni!


Nergången till grustaget.

 

Backen ner.

 

Bara grus!

 

Lite grönt fanns det.

 

Det brukar ju kunna finnas små sjöar med jättefint vatten i sådana här grustag. Och även här. Men vågar inte bada Razzel eftersom jag inte vet hur botten är.

 

"Sjön"

 

Jättefin är den.

 

Även "stora" stenar fanns det.

 

Min tillbakagång.

 

Ville ju egentligen komma ut på ett annat ställe, men det blev bara 4 meter från början.

 

När jag gått ut spåret åkte jag iväg till klubben och tränade lite lydnad. Inte en människa där. Men tyckte ändå att det gick ganska bra. Gjorde i ordning rutan och en target bakom oss för inkallning med ställande.

Började med fritt följ. Körde först bara fot och inte gjorde något. Hi, hi härmade en hundkompis   Men han köpte det efter ett par gånger. Sedan gick jag även fritt följ, lugnt och stilla. Gick jättebra. Körde även inkallning, först bara gå tillbaka och berömma, han har en tendens till att tjuvstarta. Sedan en slät inkallning och därefter en med ställande. Gick jättebra. Körde en slät inkallning till och han började sacka så jag gjorde ställandet lite senare. Försöker komma på lite trix för att han skall skilja på slät inkallning och rak inkallning. För avancerat eller?   

Körde så rutan några gånger gick också bra men av någon anledning så har han fått för sig att han skall tveka på kommandot. Samma sak vid hoppet. Hoppar inte på första kommandot. Det är precis som han "frågar" får jag verkligen. Men så la jag in ett annat tonfall och då gick det bättre. Hm, vi får se nästa gång. Är i alla fall nöjd med träningen.

 

Sedan åkte vi tillbaka till grustaget och gick spåret.

Lite svårt att fota själv när man håller i spårlinan, men det gick så "sakta" så jag försökte.

 

Razzel vid första pinnen.

 

Spårar jättefint.

 

Inbillar mig att det går lite lättare i det gröna.

 

Pinne nummer två.

 

Här blir det lite fel, men han letar i alla fall.

 

Än har han inte hittat tillbaka.

 

Älgskiten skiter han fullständigt i.

 

Ser ni mina spår?

 

Måste ju få bollen som belöning ibland.

 

Hej vad det går.

 

Jag är verkligen nöjd med Razzels spårarbete idag. Även om han inte gick i spårkärnan hela tiden och fick tapp så jobbar han på och tröttnar inte. Skönt!

 

Blodpuddingen sket han fullständigt i. Så det kan vi skippa till nästa gång.

 

Efter spåret åkte vi till Statoil och köpte tvättsvampar, glass och tdiningen.

 

Sedan åkte vi hem och jag tvättade båda bilarna, innan det var dags för lite mat. Tog även en promenad runt sjön efter middagen. Det var skönt.

 

Nu blir det nog slappa i fotöljen resten av kvällen. Och så ska man jobba i morgon. Pust!

Har ju haft en veckas semester, tog en vecka extra så cheferna blev glada. Men det har varit riktigt skönt.

 

Nu skall man jobba två veckor innan långa semestern på fyra veckor börjar.

 

Tjingeling

 

Mia

 

 

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

21 juni 2010 09:20

Vad ni är duktiga och spåra. Häftigt med hårda spår, måste testa det på Vinja nån gång om jag hittar nått bra ställe.

Hoppas det löser sig så du slipper lägga dubbla kommandon på rutan och hoppet. Lite onödigt få det avdraget :(

Ha det så bra och sköt om er!!!

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards