razzeltrazzel

Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av Mia - 3 oktober 2010 17:20

Jobb, jobb, jobb! Ja man ska ju inte klaga på att man har ett jobb, men ibland blir det för mycket. Övertid nästan varje dag är inte så roligt. Blev dessutom så förbaskad på en person så det har jag ältat i flera dagar. Jag brukar inte vara långsint men gillar inte att bli anklagad för något jag gjort som inte är fel. Men jag hoppas på en lösning nästa vecka. Tur att alla andra kunder är snälla och trevlig.

I onsdags var jag inte och tränade utan höll mig hemma - tror jag!? Vilket minne!   På kvällen åkte jag i alla fall upp en sväng till klubben, ifall det var några som ville ha skott. Det blev platsliggning utan skott, som jag också var med på. Sedan gick jag på ovansidan om plan och bara sköt lite hur som haver. Ett ekipage som behövde skotträning.

Blev inte så långvarig.

I lördags skjutsade jag Lars-Åke till Skavsta han skulle åka till Alicante och Torreveija.

Hemkommen tog jag ut cykeln och selade på Razzel. Så tog vi en tur till stationen. Skulle kolla hur lång tid det tog att cykla, hade tänkt cykla morgon och kväll med honom i och med att jag skall ha honom med på jobbet. Det tog 26 minuter. Stannade till ett tag för lite stretchning och vattning innan vi vände hemåt igen. Blev en tur på ca 1,2 mil.


Igår började jag skriva kuvert till klubbar och domare. Skall uppdatera adressregistret och även ta in uppgifter på funktionärer på klubbarna i distriktet.


Idag har jag varit i Haninge och dömt högre spår. Mycket bra spårhundar, kanske lite dålig motivation på några vid uppletande av spår. Tror alla klarade uppflyttningspoäng på specialen, men tyvärr var inte lydnaden så att det räckte till. Så inga uppflyttningar idag.


Tog ut Razzel efter avslutad tävling. Tänkte gå ut på plan och bara köra något moment. Men upptäckte att han haltade lite på höger fram. Kan vara träningsverk från igår. Får avvakta och se om det blir cykeltur på ett tag.


När jag kom hem så väntade en överraskning!   Misse Maja  hade varit så duktig att hon dödat en mus. Den låg mitt på köksgolvet när jag kom in. Så det var bara att ta den i svansen och kasta ut på gärdet.


Nu skall jag fortsätta skriva kuvert så jag får iväg dom någon gång.


Tjingeling   


Mia




Ovido - Quiz & Flashcards