razzeltrazzel

Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av Mia - 24 oktober 2010 16:35

När katten är borta dansar råttorna på bordet.    Nä så illa är det väl inte.   Men igår kväll var det tjejmiddag hemma hos mig. Vi var sju stycken och hade lite knytis. Mycket mat och dryck blev det. Men jättetrevlig.

Angela hade med Play Station 2 och ett frågespel. Skitroligt, fast man är ju inte så snabb i vändningarna så där sent på kvällen.   Vid halv tre dröp jag i säng i alla fall. Och inte kunde jag sova på morgonen. Vaknade straxt före åtta och det var lögn i helsike att somna om.


Reina pratar med min son för att försöka få igång spelet.

 

Det visar sig att det är inte slut på batterier utan den fungerar helt enkelt inte. Så vi fick pilla på knapparna på TV:n i stället.

 

Angela kollar in om det blir rätt.

 

Anita, Angela, Ulla, Carina, Reina och Gullevi med ryggen hit. Och Razzel på golvet.

 

Skål tjejer!

 

Undra vad Ulla tänkter på?

 

Reina ser fundersam ut!

 

Angela fotade också.

 

Carina tittar djup i glaset.

 

Idag har jag och Angela tagit en promenad i Sköldinge. Vi skulle hitta en väg och gå runt, men hamna vid Fimta som visst ligger vid Valla. Så vi vände och gick tillbaka för säkerhets skull. Det tog oss i alla fall 2 timmar. Sä nu känner man sig nöjd. Skönt att Razzel fick en bra promenad också.

Sedan hem och in i en varm dusch, och så lite mat i magen.

Men Razzel skulle nog vilja ut mer, han kan hålla på hur länge som helst.

 

I fredags kväll var det jättefin måne. Var ju bara tvungen att försöka föreviga det.

 

Det blir nästan tredimentionellt

 

Ser lite konstigt och spökligt ut.

 

Nu tror jag att jag ska slappa framför TV:n

 

Tjingeling   

 

Mia

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards