razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Eskilstunas nya Birka Butik

Av Mia - 31 december 2010 15:06

I onsdags kväll blev vi utbjudna av Birka Cruises. Vi skulle fira att vi från och med 1 januari 2011 blir Birka Butik i Eskilstuna. Yes!! Som tjejerna har kämpat detta år för att uppnå målet. Jag visste om det innan men det skulle bli en överraskning för dom andra.


Håkan på Birka berättade nyheten.

 

Två glada tjejer Marie och Jessica

 

Måste nog strama upp mig, tycks Gunilla säga

 

Oj vad händer?

 

Aha, vill inte vara med på bild!

 

Så såg min dessert ut. Nödäta.... Men gott!

 

Kajsas kladdkaka

 

I tisdags kväll hade vi budgetmöte för brukshundklubben hemma hos mig.

 

Anna och Carina slår sina kloka ihop

 

Anna, Mervi och Marie försöker också få ihop det.

 

Det gick nog ihop sig till slut. Få se vad årsmötet säger.

 

Idag vakande vi till en strålande dag   Även om klockan var halv tio !!!

Vi åt frukost sedan åkte Lars-Åke och jag upp till kyrkogården, ställde bilen där och gick Lidaronden.

Kastade natruligtvis kongen till Razzel.

 

Full fart ut!

 

Full fart in!

 

Hopp över diket!

 

Sträcker ut riktigt ordentligt!

 

Tur man landar mjukt

 

Hämtar igen!

 

Jobbigt!

 

Lars-Åke hivar iväg kongen med full kraft

 

Undrar var den landar?

 

Vill ha mer!

 

Vad säger du matte? En gång till!?

 

Han kan hålla på hur länge som helst. Men lite pauser måste det ju vara.

 

Någon bor kanske här också?

 

Får väl ta en snökocka och leka på egen hand då.

 

Nu kör vi igen

 

Och ut igen!

 

Dyker på den!

 

Tillbaka igen över orörda gärden

 

Får gå med den i munnen ett tag.

 

Lite vackra bilder måste jag ju få med också

 

Otroligt vackert tycker jag

 

Vi kör väl en vända till

 

Lite vacker utsikt med Razzel

 

Han tröttnar aldrig!

 

Just nu rullade tåget i alla fall....

 

En dubbeldäckare

 

Lars-Åke fick vara med på en bild också - inte bara hundar ...

 

Nu vill Razzel kampa lite

 

Men dra då husse!!

 

Nu får det räcka tyckte husse!

 

Inte så skönt att sitta här på vintern. Men vänta till sommaren. Vilken utsikt då!

 

Utsikten över sjön!

 

Gårdssjön

 

Infarten till Stenhammars område

 

Men tänk att det ska kluddas på allt?!

 

Sedan fortsatte promenade via "stan" tillbaka till bilen och så upp på ICA och handla.

 

Nu skall det snart dukas och lagas mat inför nyårsfirandet.

Men först en dusch.

 

Gott Slut och Gott Nytt År   

till alla mina vänner

 

Tjingeling   

 

Mia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards