razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2010

Så var det helg igen

Av Mia - 9 oktober 2010 16:29

Ja inget går upp mot helgerna. Idag hade jag sovmorgon. Så skönt! gick inte upp förrän straxt efter åtta. Men vilken dimma ute och kallt! Bara 5 grader. Jag som tänkt tvätta lite fönster. Nä det får vänta till en annan dag. Åkte upp och handlade lite istället. Carina kommer över och äter lite paj på kvällen. Damsög och torkade lite golv i kök och hall. Så lite duktig var jag i alla fall.

Åkte upp en vända till, till ICA och kastade tidningar m.m Gick också in och pratade med tjejen som tog betalt när jag var och handlade på morgonen. Jag skannar ju och fick en avstämning. Så felade det på två saker. En lök för 69 öre och rödlök för 3,43. Rödlöken forstod jag inte trodde jag skannat den, men den gula hade jag kunnat missat eftersom jag påpekade för tjejen i "grönsakslandet" att priset var för lågt på vågen mot vad det stod på lappen. Men det skulle vara så den här veckan. I alla fall tittade jag på kvittot när jag kom hem och då hade hon skannar rödlöken två gånger, inte konstigt att det misstämde på den. Fick i alla fall tillbaka dom pengarna och en värdekupong på 25:-.


I måndags tog jag mig i kragen och åkte och gympade. Kände mig ganska stolt att jag kom iväg själv.


I tisdags hade vi Hurtigruten afton efter jobbet 60 st kom och lyssnade när Anne berättade om världens vackraste sjöresa.


I onsdags var jag med på sökträningen. Jätteroligt. Och han är för duktig min prins skötte sig riktigt bra. Vi hade bara köttbullar hos figuranterna och han stannade kvar tills jag kom ut. Två pop-uper och så utan och så avslutningsvis en pop-up. Mycket nöjd.


Hade med mig kameran och tog lite bilder.


Ewa, Carina, Anngerd och Ulla på stigen

 

Här kommer Gun och Yra tillbaka efter påviset.

 

Gun på väg att skicka Yra

 

Snart!

 

Som en raket. Kameran hinner inte riktigt med :-)

 

Här kommer Carina tillbaka på stigen.

 

Svårt att se men här är stigen :-)

 

Mer Gun och Yra

 

Full fart!

 

Hittade en liten bagge på stigen.

 

Ja det är ju svårt att ha med kameran hela tiden eftersom man är figurant ibland.

Och så blev det ju inga bilder på Razzel.

 

Här kommer vi tillbaka till starten. Hade plockat snitslar på återgången.

 

Eftersnack och genomgång.

 

Kantareller hittade vi också. Så det belv tvä kantarellmackor på kvällen. Mums.

 

Ja, torsdags och fredags jobbade jag över. Så inte så mycket blev gjort då.

 

I morgon ska jag vara "pinnläggare" på elitlydnaden.

 

Nu blir det sängen.

 

Tjingeling   

 

Mia


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards