razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

Lite ledsamheter i veckan som gott

Av Mia - 21 oktober 2010 20:43

I helgen var jag i alla fall på Kick Off i Stockholm. På Rica Talk Hotell i Älvsjö. Åkte upp på fredag morgon då dagen skulle ägnas åt chefsmöte. Det var ganska lugnt. Lämnade först Razzel hos Anna och Roger. Han vill inte bli lämnad fick "slita" ur honom ur bilen   Min "lille" plutt.

Fredagen avslutades i alla fall med middag, där vi fick göra vår egen sushi. Det var riktigt gott. Jag har bara ätit sushi en gång förrut och då tyckte jag det var så där. Men detta var i alla fall gott.

Skulle ju haft kameran med, var i valet och kvalet om jag skulle ha det eller inte. Det blev inte.

På lördagen var det drop in för lunch mellan 11.30 och 12.30 så då gick vi en promenad. Det var kallt. Hade inte tänkt till där med att ta med riktiga skor och vantar.    Men strålande sol var det i alla fall.   

Efter lunchen så var det - som vanligt - föreläsning av Christer Olsson från utvecklingspoolen.

Jag kan faktiskt rekommendera företag att ta in honom som föreläsare och utbildare.

Jag har ju inte YouTube, men här är en länk där ni kan gå in och lyssna på en av hans föreläsningar.


http://www.youtube.com/watch?v=oO0l_eFvnG8


Efter Christer Olsson var det "parad" och presentation av medarbetarna på vårt huvudkontor. Sofia Wistam var confransier (gud kan inte stava till det....) och hon presenterade dom en efter en med en lite anekdot från en resa som var och en varit med om. Trevligt.

Sedan blev det bubbel och så mingel med Fritidsresor.

Till middagen klockan 20.00 var det gala. Dom flesta hade faktiskt långklänning, det var så stiligt så. Och middagen var jättegod.


Onsdagen började med att jag tog en promenad med Razzel och sedan tvättade lite fönster. I alla fall dom som man ser ut genom för det mesta   

Fotograferade lite blommor i fönstren också.


 

Snart blommar novemberkaktusen.

 

Mycket knopp på orkideérna

 

Full blom också.

 

Och så detta konstiga på min doftranka. Ingen som vet vad det är?

 

Fick reda på av en väninna att en vän hade gått bort. I cancer. Denna förbannade sjukdom som ingen begriper sig på.   

Vi hade dock inte träffats på flera år efter en incident på klubben.


Men jag har träffat hans fru i flera sammanhang och vi har bra kontakt tycker jag. Så efter fönsterputsningen åkte jag till trädgår´n och köpte blommor från klubben. I Flen så vet ju alla nästan allting så när jag sa att blommorna var från Flens Brukshundklubb så talade dom om att frun var på väg in för att hämta blommor.

Så jag väntade på henne där och överlämnade dom.



Tyckte det var en fin bukett.

 

Men jag bjöd in mig på fika. Hon skulle bara iväg på ett ärende och jag passade på att åka upp till klubben en sväng innan det blev fika dags.

Här har matte gått sa Razzel och drog iväg.

 

Kommer snabbt när du ropar. Eller i alla fall säger "hej då"

 

Vänta!

 

Kommer!

 

 

Körde lite uppletande också.

 

 

På väg in med ett föremål.

 

Ger järnet!

 

Inget tugg! Ännu!

 

Ett nytt föremål.

 

Sedan gick jag det korta spåret på gärdet. Hade bestämt mig för att försöka bromsa så mycket som möjligt för att få honom att tänka mer. Gick väl så där, men lite långsammare på slutet i alla fall.

 

Hittade slutpinnen i alla fall.

 

Vi har visst fått besök av vildsvin på klubben.

 

Kan det vara vildsvinsspår?

 

Det är inte så mycket.

 

Ja vad tror ni?

 

Efter det åkte jag hem till min väninna och fikade.

När jag sedan kom hem så fick jag höra att en annan klubbkompis hade fått ta bort sin hund.   

 

Han hade varit dålig några veckor och man visste inte vad det var, han vinglade och hade obalans. Så blev han sämre och det var tyvärr inte så mycket att göra.

 

Jag tänkte på er båda två. Många styrke kramar till er! 

 

Mia

 

 

 

 

  

 

 

 

 





 
 
anna e

anna e

21 oktober 2010 22:52

Tack Mia för du fixade blommor från klubben!

http://www.annasjyckar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards