razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Sökträning

Av Mia - 27 oktober 2010 17:18

Idag var det dags för sökträning igen. Får ju passa på när gruppen lägger träningen på onsdagarna. Vi samlades klockan 10.00 som vanligt och snitslade och vallade av rutan. Jag drog sista startnummer, så jag var figurant och gick på stigen. Hade med mig kameran en gång då Carina körde Röja. Tyvärr plurrade hon ett par gånger så hon fick köra som nummer två och sedan åka hem och byta till torra kläder. Hade förståss inte kameran med vid det tillfället.   


Carinas framfart på stigen.

 

Ut på påvis.

 

Alldeles blöt är hon.

 

Bonnie springer ut som retning.

 

Carinas återgång till stigen.

 

Jag var som sagt sist, så när hunden före mig körde så stod jag straxt innan startpunkten med Razzel. Oj, oj det finns ingen av-knapp på honom. Men ack så nyttigt att bara inte göra något.

När det var min tur så körde vi först två skick som repetetion och för att han skulle få blåsa ur sig. Sedan ville jag pröva lösrulle. Så figgarna fick gå ut på bara 20m ungefär och göra pup-up. Vid första figgen så släppte han rullen och sökte godis men tog sedan upp rulllen och kom till mig. Vi skickade kanske sex gånger. Och det gick jättebra alla gångerna.   

Nu får bara matte träna på att sköta sig på stigen.   

Och så måste vi försöka få lite lugnare återgångar.

 

Efter vi var klara så fikade vi och hade genomgång. Sedan åkte jag hem och duschade.

 

Igår satt jag med budget hemma hela kvällen. Hade mailat excel-filen hem och satt och jobbade i den. Ikväll får jag maila tillbaka så jag kan lägga in siffrorna i den rätt filen på jobbet.

 

Snart ska man upp till klubben för ett möte. "Framtidsmöte" hoppas så många som möjligt kommer.

 

Tjingeling   

 

Mia

 

 

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

29 oktober 2010 10:16

Vad kul med lite träning :) Låter kul med sök, har aldrig prövat med Vinja men skulle gärna göra det.
Ja att stå bredvid och kolla kan ju också vara nyttigt.

Ha en skön fredag :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards