razzeltrazzel

Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Mia - 1 januari 2010 17:33

Först vill jag tacka Angie för den fina loggan överst i min blogg!  Tack snälla för den.


Börjar jag med att berätta om gårdagen.

Idag städade jag i alla fall. Dammsög och torkade lite golv. Sedan skjutsade jag sonen till bolaget (ja han får gå där själv) och sedan till en kompis som han skulle få skjuts med till Västerås.

Efter det åkte jag och hämtade hundmat, sedan hem för en liten promenad. Dock tog jag ingen kamera med denna gång.

Min kompis som skulle komma över och fira nyår med oss hade blivit sjuk    så tyvärr, eller tyvärr var det väl inte, men det blev i alla fall bara jag och Lars-Åke som firade nyår.


Förätten avokado och ädeloströra. Gratinerat i ugn med parmasanost.

 

Uj, här fick en annan vara med på bild också. Tur det inte händer så ofta.

 

Varmrätten kycklingfilé med bacon på en bädd av äpple, lök och rödlök. Rödvinsås och pressad potatis.

 

Lars-Åke lät sig väl smaka.

 

 

En trött hund i alla fall. Efter promenad och snöbollskastning.

 

Mysfaktor med brasa och levande ljus.

 

Efter maten tittade vi på TV och vid tolvslaget skickade jag iväg en hel del sms som jag förberett. Några gick inte iväg så jag försökte igen ett par gånger. Så det var nog några som fick fler än en nyårshälsning.   Men bättre fler än ingen gång. Lars-Åke läste idag på morgonen att det gått iväg 58 miljoner sms. Puh, inte undra på att det var "trångt" i cyberrymden. 

Vi gick ut och tittade på fyrverkerierna som slottet brukar skjuta iväg. Men i år var det faktiskt ganska lite. Razzel blev i alla fall förbannad på oväsendet.

Sedan slutade vi kvällen framför TV:n och en film.

 

Dagen idag började med sovmorgon, börjar bli en vana   . Efter frukost åkte vi till Eskilstuna med Tobias alla saker. Han skulle inte komma hem efter Västeråsbesöket.

Hemma igen så gjorde jag mig redo för en långpromenad. Gick runt Gäddviken och Kramnäs. En promenad på ca 12-14 km, tog i alla fall 2 timmar. Men denna gång tog jag kameran med så lite bilder blev det. Solen lyste ju med sin frånvaro, så lite gråa bilder blir det ju. 

 

Snökockan vill jag ha med.

 

 

Razzel på bron vid slottet.

 

 

Snön är så rolig!

 

 

Kolla in min kotte!

 

"Cigarr" i mun.

 

 

Solen försökte i allla fall titta fram lite över nejden.

 

Över gärdet vid Gäddviken.

 

Kan ju inte bara ta bilder på "hundskrället" :-)

 

Den försvann ju här?

 

Men här då?

 

Jag ska hitta den!!

 

Menar du att jag måste komma nu?

 

Solen finns där någonstans.

 

Och så var man tvungen att posera igen. Man blir så trött!

 

Nu står jag ju här!

 

Va' vill du?

 

Nu ligger jag väl fint?

 

Kommer matte!

 

Yes, nu racear vi!

 

Sista bilden på promenaden. Vid Kramnäs. Nu har jag bara 45 minuter hem.

 

Man känner sig härligt skön och nöjd när man kommer hem efter en sån här promenad. Det blev en dusch och sedan mat. Rester från igår. Men det gick ner det också. Nu är man så där härligt trött, så nu skulle jag kunna somna i fotöljen.

I morgon blir det träning i Katrineholm, om det inte är för kallt.

 

Avslutningsvis. Vad skall man önska sig av 2010? Ja på familjesidan får jag hoppas att mina nära och kära får vara friska och krya.

På hundsidan så är det fokus på att få Razzel mer avslappnad eller i alla fall fokuserad på lydnanden. Få bort stressen - hej å hå - Men om jag inte lyckas med det så är det ju sluttävlat och hur skall jag klara det? Det är ju tävla jag vill göra. Å målet först och främst är uppflyttning till högre spår.

 

Nu skall jag slappa i fotöljen.

 

Hörs i morgon förhoppningsvis.

 

Tjingeling   

 

Mia

 

 

 

 




Ovido - Quiz & Flashcards