razzeltrazzel

Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Mia - 28 januari 2010 19:56

Igår var jag ledig som vanligt. Men eftersom Razzel fortfarande har tratt så tränar jag inte honom ännu. Så Lars-Åke fick ta bilen till Sparreholm och boulehallen. Men jag tänkte jag skulle ta en långpromenad i stället. Nu skulle det ju snöa och blåsa så jag ville inte ha kameran med ifall den skulle bli helt igensnöad. Så därför blev det inga bilder på denna promenad. Men jag gick faktiskt ner på stan - Flen alltså   

Bilvägen är det ca 5-6 km enkel väg. Tror det är lika långt eller något längre den väg jag gick. Det började snöa och blåsa nästan på en gång. Men jag var rustad med mössa och halsduk. Band fast Razzels koppel runt höfterna så jag kunde gå och svänga med armarna. Ja jag har faktiskt ett riktigt bälte till det, men det kom jag inte ihåg förrän jag börjat promenera. Men det gick bra det här också. Han gick väldig bra framför mig hela tiden och drog inte speciellt. När jag kom fram till centrum så gick jag in på guldsmedsaffären och frågade om jag kunde lämna in pokaler för gravyr och få dom om en vecka. Det är vandringspriserna på klubben som skall graveras till årsmötet. Jodå det gick. Razzel fick lite levergodis sedan vände vi och gick hem. Och faktiskt hade vinden inte vänt, så jag hade det mesta i ryggen på hemvägen. Skönt!!

Det tog 1 timme att gå i varje riktning.

När jag kom hem satte jag igång en tvättmaskin och strök lite dukar som jag la fram.

Sedan tänkte jag att jag måste ut och skotta snö. Det skulle knappt gå att komma fram med bilen annars. Tur att snön är så luftig just nu, så det gick ganska lätt. Men ändå kändes det i rygg och höft. Lars-Åke kom hem lite tidigare så han fick vänta på maten. När vi hade ätit tittad jag ut och då kunde man inte se att det var nyskottat.    Snacka om ogjort arbete. Fast ändå inte, det hade ju varit helt igensnöat om jag inte skottat.

Vi skulle ha TS-möte på kvällen för att diskutera vilka tävlingar var och en kunde ta som tävlingsledare och tävlingssekreterare. Men en efter en ringde återbud. Det var väl inget att säga om det med det väglag som var. Så jag fick ta det på telefon eller sms. Det blev bara jag och två till men vi fick ihop det mesta. Men vi måste utbilda fler tävlingsledare så är det bara.

Nu på lördag ska jag ta stygnen på Razzel. Då vet jag en som kommer att bli glad. Ut och hoppa och skutta i snön. Jippi!!


Eftersom jag nu inte hade kameran med så får jag väl lägga in lite gamla bilder.


Min enögda lilla nallebjörn Xit när det begav sig.

 

Disco-pojken han var go han!

 

Här samsas vi alla tre i soffan. Det var då det.

  

Disco gillade snön han också.

 

Takdropp kanske?

 

Och gnaga på vedpinnar.

  

Kasta den förbaskade pinnen då - tror jag han "säger".

 

Eller jag kanske kommenderade skall?

 

Jag kan vara tyst också.

 

Fast inte så länge.

 

Snöig!

 

Tjingeling för denna gång   

 

Mia

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards