razzeltrazzel

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Mia - 6 januari 2010 18:22

Idag skulle jag och Anna träna lite hade vi tänkt. Men usch det var ju 17grader kallt när vi vaknade. Blev ingen träning. Så jag och Lars-Åke åkte till Katrineholm på förmiddagen i stället för eftermiddagen. Jag hade köpt stolsdynor till stolarna i "matsalen" men se dom var för små. Mina stolar mäter 47 x 45 cm. Någon som vet var man kan få tag på så stora?

Tips mottages tacksamt. Vi köpte även toa- och hushållspapper till Anna när vi var på Ö & B. Efter det for vi hemmåt och stoppade till på ICA innan vi åkte till Anna med pappret. Fick en liten titt på valparna. Åhh så söta. Fast det är rottisvalpar   

Sedan åkte vi hem och jag började plocka bort alla ljusstakar i fönstren och alla tomtar. Granen får vänta på att bli utkastad till helgen.


Alla lampor som skall ut i fönstren i stället.

 

Oj! Tar du kort på mig?!

 

Maja tyckte den spelande tomten var intressant. Men lite undrande.

 

Bäst att sitta lite på behörigt avstånd när han "pratar".

 

Nu tystnade han.

 

Inte bara Razzel som måste posera, utan Maja också.

 

Maja i tomteskogen.

 

Hade fått ett rådjurslår (tror jag det var) utav min moster vid ett tidigare tillfälle. Så den tillagade jag i ugnen. Den var väl så där, lite segt. Sorry moster. Men det blev god sås i alla fall. Kanske gjorde jag något fel?   

 

Lite senare kom Seppo och jag installerade ett bokföringsprogram i hans dator. Hans tidigare dator hade gått sönder så allt försvann. Vi fick dessutom en takfläkt som han installerade i hallen. Så nu kan vi behålla värmen på nerdervåningen när vi eldar i caddyn. Annars går ju all värme upp på övervåningen.

 

Gick ut och rastade Razel när Seppo åkt. Men fy fan det var inte skönt ute. Visserligen "bara" 16 grader men lite snålblåst.   Så vi blev inte långvariga. Jo, Razzel hade nog kunnat var ute längre, han är inte still tillräckligt länge för att känna att det är kallt om tassarna.

 

Men vi gick i alla fall in och försökte träna lite kryp. Men det var för mycket pip så det blev inte långvarigt. Får kanske testa lite senare.

 

Men här är i alla fall bildbeviset att vi försökte. Husse blev "tvingad" att fotografera.

 

Vi börjar lugnt och stilla.

 

Kontakten är det inget fel på. Nästa för bra i krypet.

 

I morgon är det jobbardag igen, så nu händer väl inte så mycket förrän till helgen.

 

Tjingeling   

 

Mia

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards