razzeltrazzel

Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Mia - 8 januari 2010 19:29

Så var det då fredag igen. Men ännu kallare. Ikväll lyfte tom Razzel på benet ett tag när han stått i snön. Å inte blir det så mycket bloggande heller, när man inget kan gör. Tränade i alla fall lite kryp igår kväll igen. Lugnt och stilla. Då går han kanoners. Det är väl bara att tragla så här i vinter.  

Idag hade vi mycket att göra på på jobbet det var jätteroligt. Har ju varit en lite lugnare period ett tag men du får vi hoppas det drar igång igen.

Några bilder har det inte blivit. Men jag försökte återskapa lite av ljusskyltningen i Flen. Men det blev väl sådär i och med att vi åkte bil. Man måste nästan stå stilla när man skall fota i mörker. Men jag lägger ut några i alla fall. Det är väldigt vackert kan jag säga.


Det tjusiga trädet vid järnvägstationen.

 

Min jobbarkompis försökte få ut "Sörmlandsbygden" som är en tidning som kommer en gång i månaden att dom skulle ut och fota detta. Men det var inte tillräckligt intressant.

 

Precis efter järnvägsbron. Hela bron är faktiskt upplyst med dessa "klasar"

 

På väg från stan.

 

Man är ju inte ute på stan i mörker så ofta, så det blir inte av att fota. Få se hur länge det hänger uppe. Kanske kan få till ett bättre tillfälle.

 

Idag kom jag i alla fall hem i skaplig tid. Igår skulle jag åka 18.09 tåget från Eskilstuna. Kunde aldrig drömma om att SJ satt in 17.22 dom här två dagarna så jag trodde det skulle komma igång på måndag efter juluppehållet. Men nej det gick faktsikt så jag missade ju det igår. Och när jag kollade om tåget var i tid så visade det sig att det var inställt och bussersättning. Usch! Bussen gick i alla fall i tid, men kunde bara köra 50 km sedan lät den förskräckligt. Så i Hälleforsnäs fick chauffören ringa in en ersättningsbuss för ersättningsbussen...   

Jag ringde i alla fall Lars-Åke så han fick hämta mig. Jag var då hemma straxt före halv åtta. Det är inte roligt!   

 

Nu har vi ätit lite gott och ett glas vin har det blivit. Men nu skall jag se på TV 1:an eller 4:a det är frågan. På 1:an är det ju "På Spåret" och sedan "Morden i Midsomer" och på 4:an "Let's Dance". Det blir nog till att zappa mellan kanalerna.

 

I morgon skall det tydligen bli ännu kallare vilket betyder ännu mindre promenader och träning.

Gick i alla fall runt sjön i morse.

 

Nä nog för denna gång.

 

Tjingeling   

 

Mia

Ovido - Quiz & Flashcards