razzeltrazzel

Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Mia - 3 januari 2010 17:43

Nä så illa är det väl kanske inte. Men nu är det slut på alla helger. I morgon börjar allvaret igen.

Igår var det träning i Katrineholm. Tror ni jag kom ihåg kameran?   Nähä, inte då.

Så det får bli lite blogg utan bilder. Vi var ca 10 stycken som träffades på Katrineholms BK klockan 09.00 Vi började med uppletande. Jag hade nummer två. Man kan ju undra varför man inte kör som man brukar   

Normalt sett så går jag fram och "tittar" på rutan och sedan kallar in till fot och skickar. Då kommer han bakifrån. Nu stod vi på en stig med "publik" 1/2 meter bakom oss och jag gick fram med honom fot och skickade. Han ville inte alls springa ut som han brukade. Och så står man och tjatar på samma ställe. Dessutom hade jag kongen på mig i stället för att lämna den till någon annan. Eftersom han inte är så förtjust i folk skulle jag naturligtvis först ha gått fram och han fått nosa av publiken. Sedan satt honom och tittat på rutan och sedan kallat in. Då hade det kanske gått bättre. Men, men det går tyvärr inte att backa. Vid ett tillfälle så sa jag inget till honom utan han fick tänka själv, ja då sprang han ut och letade. Ibland blir man så trött på sig själv.   

Sedan gick vi in och fikade och värmde oss. Tårna var stelfrusna. Vi satt nog nästan en timme inne i stugan. Därefter körde vi lydnad på parkeringen. Det var bara plogat en slinga runt appellplan. Men det gick bra det också. När jag skulle köra Razzel hade jag kongen på mig till att börja med men insåg att det inte skulle fungera så jag lämnade den ifrån mig. Det gick lite bättre svansen sjönk och han kom ner i varv något. Belönade med godis och han fick även godis när vi startade i stället för kommando. Sedan körde jag några läggande under gång. Samma här jag måste backa och "hjälpa" honom ner, han har kommit in i någon ond cirkel tror jag. Lägger sig kanonsnabbt, men inte hela vägen ner.

Vi halv två var jag tvungen att åka skulle in till Katrineholm och lämna in en Harry Boy och titta på en begangnad bil. Men den var nog ignet att ha även om det ar lite rost på den vilket man nog får ta med den årsmodellen, så var den så skitig invändigt så jag skulle inte vilja sätta mig i den.

Åkte hem och köpte pizza på hemvägen. Vann 906:- på Harry Boy. Inte illa.   


Idag skippade jag ridhusträningen. Lars-Åke och jag åkte till Katrineholm och skulle kolla lite på Ö & B (glömde det igår). Då hade jag kameran med   


Från bilen vid Stenhammars Skans.

 

Motsatta sidan av vägen.

 

Kyrkan i Sköldinge.

Ni kanske tror jag har en förkärlek för kyrkor. Men det är vackert med kyrkor.

 

Lars-Åke på väg in till Ö & B.

 

  

På väg hem från Katrineholm.

 

När vi kom hem ville jag ut på en promenad. Men jag fick inte med mig Anna så Lars-Åke gick med på vanliga rundan.

 

Här brukar vi kasta snöbollar.

 

Hänger man inte med får man skynda sig på.

 

Vad bråttom du har husse!

 

Hästarna är fortfarande ute.


Vi körde lite intervallträning i backen ner mot slottet. Det blev 10 x ca 100m. Körde även på gärdet hemma. Det var tungt. Det syntes på Razzel så därför blev det vara 4 x ca 100m. Men han hade nog kunnat fortsätta. Men vill inte utsätta Lars-Åke för mer. Han tycker inte det är något roligt alls. Så jag får inte överdriva.   

 

Razzel på väg uppför backen.

 

Och så går det nerför.

 

Och uppför med iskocka i mun.

 

Razzel på väg till Lars-Åke över gärdet.

 

Och så kommer jag till dig matte.

 

Nu tycker Lars-Åke det är dags att gå in.

 

När vi kom in satte jag på en fläskstek. Det blev en typisk söndagmiddag, med kött, potatis, sås, ärtor och haricots verts. Mums!

 

I morgon börjar man jobba igen så då blir det mindre träning. Men nu SKA jag komma ut på morgonpromenaden. Det måste bli slut på fuskandet.

 

Anna och jag skall börja på gympapass på måndagarna, men mer om det senare.

 

Tjingeling   

 

Mia

 

Ovido - Quiz & Flashcards