razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Frostigt

Av Mia - 13 januari 2010 16:38

Idag var det riktigt frostigt ute. Inte så kallt men förmodligen fuktigt. Träden var så vackra. Vi tränade lite på klubben. Det gick ganska bra. Inga dumheter men lite gnäll. Körde linförighet, inkallning, framförgåendet och läggande under gång. Inkallningen ville han resa sig. Gick tillbaka och berömde. Kallade in och precis vid mig så stöter han till mig med full kraft. Lung å fin nu.   Vi kör en gång till. Men då kastade jag kopplet framför honom och sa fot. Tredje gången skötte han sig ypperligt. Behöver lite påminnelse tydligen. Att sådana dumheter håller vi inte på med. Framförgåendet har jag inte kört sedan september. Men han kom ihåg och gjorde det riktigt bra. Skönt!   Läggandet under gång blir han ju så stel. Visserligen kastar han sig på backen men går inte ner med armbågarna. Går bra om jag backar och har honom framför mig och kommenderar ligg. Då ser det bra ut. Men det mesta beror på stressen och pipet tror jag. Sedan fikade vi som vanligt. Jag och Märta-Clara plockade ner julsakerna i klubbstugan innan vi åkte hem. Handlade på vägen. När jag kom hem ville jag ut och gå. Lars.Åke ville inte med så jag och Razzel gick själva.  Stoppade på mig kongen, tänkte ha den och träna med om vi skulle möta hundar. Höll på att bli galen   under hela promenaden. Han gick knappt en meter från mig under nästan hela tiden. Ja är det inte det ena så är det det andra. Hade inte kameran med mig, då det är lite knöligt om man skall träna och ha den om halsen. Vilket i och för sig var synd. Gick en annan väg idag. Över stora vägen och in på andra sidan. Vet att det finns en väg som leder till ett hus på gärdet. Dit gick jag. Det var bara det att vägen tog slut där så jag skulle ha varit tvungen att gå tillbaka. Men det är ju så tråkigt att gå samma väg. Så jag fortsatte genom tomten, det var ingen som bodde där på vintern tydligen. Över gärdet såg jag två älgar som travade iväg. Då var det synd att inte ha kameran med   fast det hade väl inte synts så bra i alla fall. Var väl för långt bort. I alla fall så såg inte Razzel något utan vi fortsatte fram mot där älgarna hade sprungit. Bara djupsnö. Pust och stön. Gick igenom skogen och kom ut på ett gärde. Då såg jag stora vägen,  det var dit jag ville. Nu blev det lite jobbigare än väntat. Med det var kanske lika bra. Hade frossat i semla och kaffe innan jag gick ut.    När vi väl kom fram på väegn gick det lite lättare. Gick över stora vägen igen och in på Kramnäsvägen. Då fick Razzel springa lös igen. Fick tjata på honom att bajsa. Han har ju inte tid. Så var det dags för lite bollkastning. Ut på gärdet ett 20-tal gånger. Så fick han lite extra motion. Sedan bar det hemåt. Snacka om att jag var svettig. Bara att kasta sig in i duschen. Ååå vad man kände sig nöjd efteråt. Klädde på mig och gick ut med kameran. Tänkte att jag skulle fotografera dom vackra träden.


En av ekarna på tomten.

 

Närbild av frostig gren.

  

Frostigt träd taget med "närbild"

Samma träd taget med "porträtt"

Samma träd igen men nu med "landskap"

Tyckte det var lite roligt att pröva att fota samma bild men med olika egenskaper.

Över gärdet!

 

Alleén är riktigt frostig.

Alleén igen.

Närbild på, ja jag vet inte vad det är för träd. Men bären eller vad det är sitter kvar i alla fall.

Vägen upp mot Kramnäsvägen.

I måndags var jag ju och gympade "medelpass" för första gången. Det var Anna och jag som skulle testa. För Friskis & Svettis hade tagit bort "core"-passet i år. Jag ville också testa om mitt knä och höft/ljumske skulle hålla, eller om jag skulle få ont där. Men jag har inte känt något så det var jätteskönt. Nu kör vi järnet här i vår. Så kanske man är i bikiniform till sommaren.     

Och SJ fortsätter att strula med sina tåg. I går så skulle jag kolla om det var i tid när jag skulle hem med 17.22 Då visade det sig att det var ca 30 minuter sent från Sala och i Kvicksund eller Kungsör ställde dom in tåget. 16.09 hade också ställts in. Och så stod det att 18.09 var intställt från Sala, men det visade sig att det utgick i från Eskilstuna - hade inte kunnat fortsätta mot Sala så det blev stående. Kom hem straxt efter sju. Och idag var det väl tur att jag inte jobbade. Såg att 16, 17 och 18-tågen var inställda och bussersättning. SJ har tydligen stora problem med brist på vagnar. Hur det nu kan komma sig helt plötsligt. Vinter har vi ju som sagt varje år i Sverige..

Stefan Demert sjöng en gång i tiden. "SJ, SJ gamle vän, konstigt att du lever än." Och det var väl någon gång på 70- eller 80-talet. Och inte har det blivit bättre. Finns det något företag som är så utskällt som SJ?  Och vilket företag skulle överleva med en sådan inställning? Jag bara undrar.   

Snart skall jag iväg på styrelsemöte på bruks. Sedan skall jag beställa priser till årsmötet. 

  

Tjingeling till nästa gång   

Mia

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

13 januari 2010 18:59

Vad ni är duktiga som tränar mitt i vintern. Här ligger träningen i dvala. Fast det är väl fördelen med att ha tik att vi kan skylla på löpet:p Fast det är ju inte så skönt för dom om tassar och bakparti om det är kallt ute.
Fast vi har ju haft fullt upp endå nu ett tag med Örebro resor och parnings resor.
Synd du glömde kameran när ni gick eran promenad.
Låter inte kul det där med försenade och inställda tåg, vet ju inte alls när man kommer hem då :(

Kram!!!

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ingen bild

moster

16 januari 2010 12:38

En liten fråga, hur är man när man är lung och fin? samt var ligger väegn? Kan vi gå dit någon gång när vi kommer?!?!?! Vore kul att se menar jag....:-) pok

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards