razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 16 januari 2010

Liten promenad och lek för Razzel

Av Mia - 16 januari 2010 17:30

Sovmorron i morse! Skönt! Men Razzel "bröt sig in" på övervåningen. Snöret runt kompostgallret gick sönder. Han kom upp och noooosade så dant i sängen. Luktade kissemiss. Sedan gick han omkring och nosade och luktade efter Maja. Det var bara att gå upp. Efter frukost gick jag och Razzel vår vanliga runda. Tog med kongen idag också men inte mötte vi några hundar. Men han viker inte många meter från min sida inte. Så dt är på gott och ont. Det blev lite bilder och så fick han springa efter kongen lite.


Spanar in på gärdet.

 

Hästarna vid Fintorp.

 

Så mötte vi en ryttarinna också.

 

Fintorps ridhus.

 

Man måste ju försöka variera sig med bilderna trots att det är samma rutt man promenerar.   

 

Nu skall vi leka med kongen.

 

Här kommer jag med den!

 

Bara dyker ner i snön efter kongen.

 

En gång till!

 

Här var den!

 

Hej hopp!

 

Den är här någonstans?

 

Nu hittade jag den!

 

Letar och letar!

 

Hopp! Efter kongen.

 

Full rulle mot den!

 

Nu kommer jag igen!

 

Och så lite poserande! Jag är trött matte ser du inte det?

 

Får man inte kongen får man väl bära STORA snökockor.

 

Lite trött kanske jag är i alla fall.

 

Efter promenaden åkte jag upp på stan och handlade lite potatis. Hade bett Carina komma över en sväng efter hon varit på klubben. Så vi tänkte bjuda henne på mat.

Hon hade ju med sig Röja och det blev det... röja alltså.

Men Razzel har nog lika roligt han.

 

Kom igen då!

 

Är det oss du fotograferar?

 

Nu tar jag dig!

 

Nä stanna!

 

Gosigt!!!

 

Nä, nu får du ge dig!

 

Några sekunder ifred.

 

Agghh nu tar jag dig!

 

Nu tag JAG dig!!

 

Jag ger mig!

 

Men nu är jag trött.

 

Visst är dom söta! Å Razzel är så jätteduktig och snäll med valpar. För hon är ettrig och på hela tiden, och skäller. Men han har nog lika roligt som valpen.

 

När det blev lite lugn och ro så åt vi lite mat innan Carina åkte hem igen.

 

På lördag ska vi bada balja så då blir det nog lite röja igen.

 

Pratade precis med min moster som hade varit dålig. Men nu hoppas jag att det blir bättre och att hon tar det lugnt.

Vill inte veta av några "dumheter". 

Kram moster!   

 

I morgon får vi se om det blir ridhuset eller inte. Vi ska i alla fall till Eskilstuna och gratulera Tilda som fyller år.

 

Tjingeling till nästa gång   

 

Mia

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

16 januari 2010 22:52

Vilken osis då att du inte mötte några hundar då, du som förberett dig med kongen.
Kanon bra träning springa i djupa snön. Har du mycke bra promenadvägar hos dig, kommer du långt.
Jätte söt liten valp ni fick på besök. Lycka till om det blir någon träning i morgon.

Kram!!!

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards