razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

Promenad

Av Mia - 18 januari 2010 22:05

Igår bestämde jag mig för att skippa ridhusträningen. Vi skulle ju åka och gratulera Tilda som fyllde 7 år. Så det blev en promenad i stället. Gick hem till Anna, tar ca 50 minuter om man går hela tiden. Då får man dessutom pulsa i snö över ett gärde på ca 800m (tror jag) Bra motion.

Hade kongen med idag också ifall vi skulle ha tur och möta någon hund. Och det gjorde vi...

Razzel vid klockstapeln vid slottet.

 

Här passerar hundarna.

 

Tittar på dig matte!!

 

Nu är det bevisat! Ledarskapet sitter i kongen!   

Vi fortsatte vår promenad.

 

  

Razzel spårar i snön.

 

Vinterväg. Mycket vinterbilder blir det....

 

Passade på att kasta kongen lite.

 

Hej hå vad det går.

 

När vi kom till Anna höll dom som bäst på med lite bitövningar. Så jag passade på att ta lite bilder.

Du får väl rätta mig Anna om jag blandat ihop hundarna.

 

Här är det Ego som vill ha trasan.

 

Om jag försöker så här då?

 

Äntligen!

 

Det gäller att ha alla tassarna i backen.

 

Men ta i då!!

 

Catla vill ha trasan.

 

Hej å hå. Jag kämpar i alla fall.

 

Släpp då!

 

Nä nu jäklar får jag väl ta i ordentligt!

 

Yes! I luften!

 

Ego pojken fick komma ut en gång till.

 

En lite slempropp! Hi, hi. Nu skulle matte se dig.

 

Nu håller jag i!

 

Vi stannade nästan en timme innan vi begav oss hemmåt igen. Då passade jag på att kasta kongen på gärdet där det var mycket snö. Bra träning för Razzel. Men skippade bilderna denna gång. Det snöade ju nästan ute!

 

På hemvägen träffade vi på Lilian och Victor som bor på Gäddviken. Men Razzel struntade fullständigt i Victor.

Skönt!

 

Lilian och Victor!

 

Jätteskuttet med pinne!

 

Sedan blev det duschen när jag kom hem. Så åkte vi till Eskilstuna och Tilda.

 

Tilda öppnar present. Mamma får klippa.

 

Nu skall dom spela Vii.

 

Lucas boxas med Vii-gubben. Ser ut som "moffa" sa Lucas!

 

En glad liten prick!

 

Här kommer mamma med tårtorna.

 

Tilda får blåsa ut ljusen.

 

Sedan bar det hemåt. Och så var det ju Johan Falk på TV.

 

Idag har jag jobbat. Åkte bussen in på morgonen eftersom SJ inte kunde bestämma sig om det skulle gå något tåg eller inte. Ikväll hade vi styrelsemöte i bouleföreningen, som började 18.00 Skulle man åka tåg eller buss hem? 2 minuter innan bussen skulle gå från Fristadstorget bestämde jag mig för att åka buss. Med ryggsäck och två ICA papperspåsar sprang jag för glatta livet från jobbet. Och hann!!! Snacka om slut. Hade knappt återhämtat mig innan jag kom till Flen. Vi var klara med mötet i tid så Anna hämtade mig där och vi åkte till gympaträningen. Så nu känner man sig ganska nöjd.

 

Tjingeling till nästa gång.   

 

Mia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards