razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 19 januari 2010

Idag var det dags

Av Mia - 19 januari 2010 16:44

Var ledig i dag i stället för i morgon onsdag. Jag hade beslutat mig för att kastrera Razzel. Jag har förhoppning att han ska lugna ner sig lite efter det. Men vi får se. Han skulle ju i alla fall aldrig gå i avel. Men det känns lite vemodigt. Men han fattar ju inget det är ju bara vi som känsliga.

Skulle vara i Katrineholm 08.45 Eftersom det snöat en del i natt så åkte jag redan tio i åtta för att vara på säkra sidan. Och det var väl tur det. Fick ligga bakom två plogbilar hela vägen från Flen till Katrineholm. Frustrerande! Men jag kom fram med tio minuters marginal. Lämnade Razzel och åkte hem.

Hemma så passade jag på att dammsuga och torka lite golv. Sedan blev det lunch. Innan det var dags att åka och hämta honom vid halvtre tiden. Han var lite vinglig stackarn. Men hoppa upp i bilen gick bra trots tratt på huvudet.

Nu ska jag passa på att ta ner Maja    så mycket som möjligt när han inte kan rusa efter. Han kommer nog inte att röra sig så mycket med tratten på huvudet, eftersom den tar emot överallt.   


Av förklarliga skäl blev det ju inte så mycket fotograferande idag.   

Bara ett par på Razzel som vilar.


Trött är jag!

 

Jättetrött!

 

Ja det får bli allt för idag.

Ikväll skall jag i alla fall träna boule.

 

Tjingeling   

 

Mia

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

20 januari 2010 13:29

Ja då håller vi tummarna hät då att du får en lugnare Razzel. Det får du säkert men det kan väl ta någon månad eller två innan man får nått resultat.

Kram

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards