razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

Äntligen fri

Av Mia - 30 januari 2010 16:53

Så kom då dagen när vi tog bort stygnen. Åkte iväg vid 11-tiden till Helena som skulle hjälpa mig och ta bort stygnen. Vi fick gå en lång stentrappa upp till henne och det tyckte ju Razzel var skitläskigt.   

När vi kom upp så blev det munkorg på och så fick vi brotta ner honom för att han skulle ligga ner. Men sedan kunde hon plocka dom. Efter det åkte vi hem och gick en promenad med husse. Det var så underbart väder med strålande sol    men hu så kallt.   Men äntligen blev det en hel del fotografier i alla fall. Husse hade tagit med en pinne som han kastade i snön åt Razzel.


Snacka om snö. Terassen är inte skottad i vinter.

 

Boxen med dyner i. Mycket snö är det.

 

Husse mätte 41 cm.

 

Inte skönt att sitta där inte.

 

Pratar du med mig matte? Låter som en katt! Min sötnos!   

 

Snöodjuret i Flen?

 

Åå vad jag tar i!

 

Kan gå fot med husse också - när han har en pinne bakom ryggen.

 

 

Full rulle!

 

Ser bara ett snömoln och rumpan!

 

Där var pinnen!

 

Ser ut som han går på snön!

 

Jobbigt!!!

 

Grindstolpe vid vägen, men bara en.

 

Över snövallen kastar husse.

 

Jag är inte dum, tar lätta vägen tillbaka!

 

Hej vad det går!

 

Vilken fart!

 

Här är pinnen!

 

Å över vallen!

 

Jag gillar verkligen snön, min "lilla" älskling!

 

Tur dom har skottat en liten gång i alla fall.

 

Å här var det två gångar på vägen.

 

Här kan man snacka om snötunga ledningar.

 

Undrar hur länge det ska hålla?

 

Får vi strömlöst snart? Det kanske inte ens går till oss?!

 

Lars-Åke och jag och Razzel - förståss. Gick en promenad häromdagen också. Motsols! Tänk vad inrutad man är, går samma sväng åt samma håll varje gång. Men så tänkte vi chocka hjärnan och gå andra hållet. Och det kändes inget bra - konstigt.

Men det roliga var ju att det blev lite bilder från andra hållet i stället.

 

Den risiga skogen!

 

Husse fick posera också - fast han inte ville.

 

Tur det är tjäle i backen.

 

Mer risig skog.

 

Den här gården går alltid förbi. Men det ser lite annorlunda ut från det här hållet.

 

Hemma igen fick jag rensa Razzel från is och snö. Själv frös jag om tårna. Hoppas nu bara att Razzel inte fick ta i för mycket, han var lite röd om kulorna. Eller det som är kvar av dom.

 

Nu skall jag snart slagga framför TV:n. Har ätit en god middag och kollat lite bloggar. Och så skrivit detta förståss. Men känner mig lite seg. I morgon blir det boule i Eskilstuna. Svenska Cupen skall vi spela och hoppas gå vidare till finalen.

Håll tummarna att det går bra.

 

Tjingeling   

 

Mia

 

 

 

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

30 januari 2010 22:53

Vad skönt att äntligen stygnen är bort så han får springa i snön igen.
Att springa i den djupa snön vi fått nu måste ju vara kanon jobbigt, fattar inte hur dom orkar.
Kul att du fick med kameran idag.

Kram!!!

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards