razzeltrazzel

Direktlänk till inlägg 9 januari 2010

Sol, strålande sol

Av Mia - 9 januari 2010 17:23

Vaknade i morse och nästan -23 ute. Och strålande sol. +13 i hallen på nedervåningen. Gick ut och rastade Razzel, det var så att näsborrarna frös.

Sedan in och äta frukost. Leffe från Eskilstuna kom över vid halv elva snåret och lämnade overaller som beställt till bouleföreningen. Sedan dammsög jag huset. Efter dammsugningen så la jag handdukar vid varje fönster på nedervåningen, det drar väldigt mycket. I sommar måste vi sätta lister vid fönstren. Vi har också stängt dörrarna till varje rum så värmen stannar i respektive rum. Det är ju ganska mycket att värma upp.  Efter det var jag bara tvungen att gå ut. Det var ju så otroligt vackert med klarblå himmel och strålande sol.   Det blev ingen promenad men jag gick vägen fram och åter i en halvtimme ungefär. I alla fall så länge att jag hann fotografera en del.


Utsikt från huset.

 

Nu ser det kallt ut i husvagnen. Men det är ganska mysigt att vintercampa.

 

Huset. Ser inte så kallt ut som det är. Drar från fönster och kallt på golvet.

 

Lyktorna syns knappt i snön.

 

Badtunnan och terassen.

 

Utsikt mot ladugården och stallet.

 

Va? Har du sagt att jag inte får stå och slicka här.

 

Kommer väl då. Tar träklabben med mig.

 

Nu ser man huset från vägen. Det gör man inte på sommaren.

 

Utsikt över sjön. Det är så fint med orörd snö.

 

Är jag inte vacker så säg?! Det tycker matte i alla fall.    

 

Tyckte jag hörde något!?

 

Nu ska här fotas i alla möjliga vinklar.

 

Takdropp kanske?

 

Är du säker på att det inte är något?

 

Jag väntar på dig matte.

 

Kommer när du ropar. Pinnen skall jag inte släppa.

 

Flaggor och flaggstänger vid stora vägen.

 

Ekbacken är vacker på vintern också.

 

Nu har matte snott pinnen så då får jag väl leka med iskockor i stället.

 

Jag fick tillbaka pinnen.

 

Yes!

 

Kan man bli trött av att bita på pinnar? Nä inte Razzel inte!

 

Den är här någonstans.

 

Japp här var den.

 

Nu skall matte ha mig att posera. Ganska snygg va?!

 

Jaha från andra hållet också. Blev det bättre så här?

 

Nu skall man upp på bordet också. Bara ute man får vara det. Och bara på vintern.

 

Ganska mysigt i snön i alla fall.

 

Nää, du kan väl inte mena att vi måste gå in redan?

 

Jo nu tyckte matte det blev kallt om kinderna.

 

Nu börjar vi också elda i kaddyn och i kakelugnen i TV-rummet, så får vi se hur varmt det blir där.

Skall bokföra det sista och försöka få klart med årsmöteshandlingarna till Bouleföreningens årsmöte.

 

Är nästan klar med allt för TS räkning till Brukshundklubbens årsmöte.

 

Middagen idag bestod av makaronipudding. Det är gott!

 

Snart blir det stjärnorna på slottet och slappa framför TV:n.

 

I morgon hoppas jag det inte är så kallt för då skall jag träna i ridhuset tänkte jag.

 

Tjingeling   

 

Mia

 

 

 

 

 

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

9 januari 2010 22:57

Visst är det hemskt när det är så kallt ute. Kan det inte bli lite mera "lagom" kallt, typ -7 grader så man kan ut och gå långa promenader.
Vinja gillar också släpa runt på pinnar, ju större desto bättre.
Jätte fina bilder du fick!!!
Blev inget med Vinja idag heller, är inte i höglöp än. Blir en sväng tillbaka i morgon för att Monikas veterinär skulle kolla hur det ligger till. Hoppas verkligen att det är dags snart. Börjar verkligen bli tråkigt åka så mycke.

Ha det så gott.
Kram!!!

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Angie

Angie

10 januari 2010 00:29

Underbara kort !!! Fin vy och en riktigt snygg Razzel !!!
Önskar att jag oxå hade tillgång till att träna i ridhus emellanåt...måste ju vara kanon att kunna göra så :D !

Ja, nog är det guld värt att Rex & Vinja kan busa så :D
Kramizar !!

http://www.angieorex.se

 
Angie

Angie

10 januari 2010 23:41

Var härinne och kikade :P ...
Kramiz !!

http://www.angieorex.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 juli 2011 10:10

Denna sida uppdateras inte längre, då Greta har fått en egen blogg    och min prins Razzel inte finns bland oss längre      Tjingeling      Mia ...

Av Mia - 23 april 2011 19:10

Ja det blir ju inte så mycket träning för mig och Greta men lite var vi i alla fall med på träningshelgen som var på klubben 16-17 april. Ett 30-tal var med på lördagen och ca 20 på söndagen. Jag lottade in oss i olika grupper och så cirkulerade ...

Av Mia - 16 april 2011 19:26

Ja nu tog Bloggplatsen emot resterande bilder. Så här kommer ett kollage igen      Vi tragglar vidare med spåret   Ser nästan ut som hon spårar   Lite godis hjälper till   Ett steg till   Åh, där ligger leksaken ...

Av Mia - 16 april 2011 17:41

Hej! Nu kommer här lite utlovade bilder på Greta. Vi var på klubben i onsdags kväll och "tränade" lite. Tog en del kort och några kommer här.   Måste ju visa att öronen har ställt sig upp   På tomten med ett löv i munnen   Usch...

Av Mia - 13 april 2011 22:03

Min vackra Prins   Har varit utan dator ett par dagar och tänkte idag lägga ut en del nya bilder på Greta! Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Idag fick min stora lilla Prins sluta sitt liv.    Att det har varit något fel ...

Ovido - Quiz & Flashcards